loading...
تازه های تکنولوژی
بارکد ای تک


آخرین ارسال های انجمن


نرم افزار WeChat یک مسنجر متفاوت برای چت در محیط مجازی است که ویژگی منحصر به فرد این برنامه یافتن تمامی کسانی است که در اطراف شما از این برنامه استفاده می کنند.
به ادامه مطلب مراجعه نمایید

به نظر می رسد داستان دنباله دار انفجار آیفون ها و برق گرفتگی صاحبان شان کم کم در حال تکرار برای آیپد ایر تازه وارد است. این بار یک آیپد ایر در یکی از فروشگاه های خرده فروشی استرالیا دچار انفجار و احتراق شده که همراه با دود زیادی بوده است. به گونه ای که واحد ایمنی مجبور به استفاده از کپسول اطفاء حریق شده است.


به گزارش نشریه دیلی میل، به نقل از یک روزنامه استرالیایی، یک آیپد ایر در فروشگاه خرده فروشی اپراتور ودافون در شهر کانبرا از سمت نمایشگر دچار انفجار شده، شعله های آتش از آن زبانه کشیده و دود فراوانی هم در فضا پخش شده است.

سخنگوی ودافون تایید کرده که «انفجار شعله های آتش» از قسمت پورت شارژ این آیپد ایر آغاز شده است. این در حالی بوده که دستگاه بدون استفاده روی میز قرار داشته است. این گزارش حاکی از آن است که جرقه ها و دود پس از آن به زیر نمایشگر دستگاه خزیده و آن را شعله ور ساخته اند. به گونه ای که فروشگاه سریعا تخلیه شده است. به نظر می رسد که آیپد ایر به سوختن خود ادامه داده، تا زمانی که واحد ایمنی فروشگاه سر رسیده و آن را خاموش کرده اند.

اپل هنوز درباره این اتفاق، به طور عمومی اظهار نظری نکرده است. اما دیلی میل می گوید نماینده اپل به این فروشگاه رفته و باقی مانده آیپد ایر را برای آزمایش بیشتر جمع آوری کرده است. البته خوشبختانه در این حادثه، مشتریان و کارکنان فروشگاه با مشکلی سلامتی جدی مواجه نشدند.



مادر بزرگ گانگستر در تلاش است تا از زندان نجات پیدا کند و به بزرگترین بانک دستبرد بزند.شما باید او را در این راه یاری کنید تا مادربزرگ بتواند به اهداف خود برسد.

این بازی از گیم پلی بسیار جالب و روانی برخوردار است که لحظات شادی را برای شما عزیزان به ارمغان خواهد آورد.

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

محققان دو موسسه معتبر در آلمان از افراد مورد مطالعه خود خواستند که روزانه 30 دقیقه به مدت دو ماه، خود را با بازی ماریو 64 در کنسول نیتندو مشغول کنند. پس از پایان این دوره دو ماهه، افزایش قابل ملاحظه ای در ماده خاکستری مغز، هم در هیپوکَمپوس و هم در بخش هایی از قشر جلویی مغز مشاهده شد. هیپوکمپوس یا اَسبَک، بخشی مغز است که مسئولیت حافظه دور و همچنین ارتباط اطلاعات حسی نظیر صدا و بو با حافظه انسان را به عهده دارد.


رابطه مستقیم بین تمایل فرد به بازی بیشتر و افزایش حجم ماده خاکستری، از دیگر نکات جالب نتایج این تحقیق است. محققان، این مسئله را با سیستم پاداش دهی مغز در ارتباط می دانند. وقتی انسان از چیزی لذت می برد، این سیستم، دوپامین را در مغز افزایش می دهد، افزایش این هورمون مغزی ممکن است با افزایش ماده خاکستری در ارتباط باشد.

به عقیده بسیاری، تمرکز اخیر رسانه های مدرن تر بر روی جنبه های مثبت بازی های کامپیوتری، تا حدی به بازار پر رونق کسب و کار این بازی ها مرتبط است، و حتی ممکن است رد پای بسیاری از صاحبان این کسب و کارها در نتایج علمی مربوط به تحقیقات مربوط به بازی های کامپیوتری دیده شود.

با این حال، اگر بخواهیم بدبینی ها را کنار گذاشته و با دید مثبت به ماجرا نگاه کنیم، نتایج حاصله از این تحقیق، گواه دیگری است بر تاثیرات مثبت بازی های کامپیوتری، و صد البته که تعادل و اجتناب از زیاده روی در همه جا، از جمله این جا، حرف اول را خواهد زد.


یکی از قدیمی ترین قطعات پازل اندروید، ران تایم دالویک (Dalvik) است که تا حد زیادی باعث خجالت زدگی ربات سبز در مقابل iOS شده زیرا به اندازه کافی سریع نیست. شاید بپرسید اصلا ران تایم (runtime) چیست؟ به زبان خیلی ساده، ران تایم یک قطعه نرم افزاری است که به عنوان بخشی از سیستم عامل وظیفه اجرا (Run) کردن اکثر اپلیکیشن ها را بر عهده دارد.


در سال های اخیر تلاش های زیادی صورت گرفته تا دالویک سریع تر شود تا دیگر کسی آن را مسئول کند اجرا شدن اپلیکیشن ها نداند. اما گاهی بهترین راه حل، ساختن یک جایگزین کاراتر است. کاری که گوگل در ۲ سال گذشته مشغول آن بوده و کم کم دارد به نتیجه می رساندش.

ران تایم بعدی اندروید که ART (مخفف Android RunTime) نام دارد، حالا به عنوان یک "گزینه تجربی" در اندروید ۴.۴ کیتکت قرار گرفته و هدف از ساخت آن بازطراحی روش تفسیر کدهای هر اپلیکیشن اندرویدی حین اجرا است.

وقتی می نویسیم یک گزینه تجربی، منظورمان این است که به عنوان یک قابلیت نهایی در اختیار کاربران محصولات تجاری نیست بلکه فعلا توسعه دهندگان می توانند با فعال کردنش در کنار دالویک، آن را تجربه و بازخوردها را به گوگل گزارش کنند.

آرت به روشی کاملا متفاوت از دالویک اپلیکیشن ها را اجرا می کند. به طور کلی توسعه دهندگان فقط بخشی از کدهای هر اپلیکیشن را تولید می کنند و سپس کد تولیدی باید در هر بار اجرا روی دستگاه، از یک ران تایم عبور کرده و پس از تفسیر، اجرا شود. این روش بهینه نیست و در هر بار اجرا کل منابع سخت افزاری را درگیر می کند، ولی در عوض امکان تولید آسان اپلیکیشن برای دستگاه ها و معماری های مختلف را می دهد.

اما آرت این رویه را تغییر خواهد داد و همان مرتبه اولی که شما یک اپلیکیشن را روی دستگاه اندرویدی تان نصب می کنید، کد فشرده (یا bytecode) آن را به زبان ماشین تبدیل می کند تا در واقع آن اپ بدل به یک اپلیکیشن بومی (native) شود. (فقط برای توضیح بهتر: تصور کنید که مرورگر کامپیوتر چطور با کش کردن صفحات، لود و گشودن مجدد آنها را سریع تر می کند.)

با این رویه جدید که کامپایل جلوتر از زمان (Ahead-Of-Time یا AOT) نام دارد، نیاز به فعال سازی هر باره یک ماشین مجازی یا یک کد مفسر از بین خواهد رفت و اجرای اپلیکیشن ها بسیار سریع تر خواهد شد. چقدر سریع تر؟ طبق بررسی های اولیه زمان باز شدن اپ ها به نصف کاهش یافته، پاسخگویی دستگاه سریع تر شده، و عمر باتری هم بالاتر رفته.

در ازای به دست آوردن این مزایا، آیا چیزی هم از دست رفته؟ بله، در این میان به دو مورد اشاره شده ولی حدس می زنیم اکثر افراد با آنها مشکلی نداشته باشند؛ ایراد اول افزایش نسبی زمان اولیه برای اینستال هر اپلیکیشن بر روی دستگاه است و مورد دوم هم افزایش فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی. معامله خوبی به نظر می رسد.

گوگل گفته که توسعه دهندگان باید در حال حاضر دالویک و آرت را در کنار هم استفاده کرده و اولی را به عنوان ران تایم پیش فرض به کار بگیرد. ران تایم آرت در اندروید ۴.۴ با رفتن به Settings و بخش developer options قابل فعال سازی است.

هنوز مشخص نیست که آرت چه زمانی تبدیل به ران تایم اصلی اندروید خواهد شد. گوگل می گوید در اولین فرصت این اتفاق رخ خواهد داد، در نسخه بعدی اندروید؟ شاید. فعلا توسعه دهندگان اپلیکیشن و تولیدکنندگان چی های پردازشی فرصت بهینه سازی آرت را خواهند داشت.

مدیر سایت : عرفان امیری پور بازدید : 20 پنجشنبه 1392/08/16 نظرات (0)

چندان عجیب نیست که Call of Duty باز هم خوب بفروشد، آن هم در یک روز و فروش یک میلیارد دلاری. علاوه بر اینکه اکتیویژن توانست در یک روز این رکورد را ثبت کند، جالب است بدانید که Ghosts در مدت زمان مشابهی با Black Ops II و MW3 که از عرضه آنها گذشته میزان بیشتری در ایکس باکس لایو بازی شده است.

بابی کاتیک، مدیر عامل نه چندان محبوب اکتیویژن به موفقیت دوباره سری Call of Duty در سال های اخیر اشاره کرده و می گوید: "Call of Duty تا به اینجا بزرگترین فرنچایز این نسل بوده. تعداد بازیکنانی که طی یک سال گذشته CoD بازی کرده اند از هر سال دیگری بیشتر بوده و ما 4 میلیارد ساعت گیم پلی را ثبت کرده ایم. Call of Duty: Black Ops 2 به همراه بسته های الحاقی اش طی 12 ماه گذشته به میزانی سود ده بوده که هیچ بازی دیگری قابل مقایسه با آن نیست."

صحبت های بابی کاتیک گرچه یک موفقیت بزرگ برای شرکت اکتیویژن محسوب می شود اما همانند نغمه ای بر سر جسدی بی جان هم هست. Call of Duty: Ghosts تا کمتر از 2-3 هفته دیگر برای پلتفرم های نسل بعد در سراسر جهان منتشر می شود و می توان انتظار داشت که همانند کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در صدر لیست خرید مردم آمریکا و اروپا در زمان تعطیلات زمستانی قرار بگیرد.

امروز نیز ویدئویی مقایسه ای منتشر شد که شباهت صحنه سینمایی بین Ghosts و MW2 رو نشان می دهد. در اقدامی تعجب برانگیز Infinity Ward حتی به خود زحمت نداده تا قسمت جدیدی را کپچر کند و از همان تصاویر ضبط شده 4 سال پیش استفاده کرده تا مبادا دلارهای بیشتری از چنگال کاتیک و سرمایه داران خارج شود.

نگاهی به سیر نزولی سری Call of Duty در زمینه کسب امتیازات خواهیم داشت (پلتفرمی که بیشترین تعداد امتیازات را دارد مد نظر است):

%Call of Duty 4 Modern Warfare: 94
%Call of Duty Black Ops: 87
%Call of Duty Modern warfare 3: 88
%Call of Duty Black Ops II: 83
%Call of Duty Ghosts: 78


البته میانگین امتیازات CoD Ghosts روی کنسول های نسل حاضر روی 74 باقی مانده و نمره فوق مربوط به کنسول پلی استیشن 4 می شود. نکته جالبی که از انتشار نقدهای مربوط به 3 بازی Ghosts، بتلفیلد 4 و Assassin's Creed IV: Black Flag می توان دریافت این است که تا به امروز حتی یک نقد هم از 3 بازی نام برده روی پلتفرم ایکس باکس وان منتشر نشده و تمامی امتیازات مربوط به کنسول پلی استیشن 4 است.
مدیر سایت : عرفان امیری پور بازدید : 23 پنجشنبه 1392/08/16 نظرات (0)

همانطور که تا کنون متوجه شده اید، اپلیکیشن تلفن مربوط به اندروید 4.4، ظاهری جدید پیدا کرده و مشخصه های مختلفی به آن اضافه شده. خبرها حاکی از این است که بخش تماس های اندروید هم تا اوایل سال 2014 به دیتابیس عظیمی از تصاویر مخاطبین مجهز می گردد. این دیتابیس چیزی نیست جز همان تصاویر پروفایل اشخاص در گوگل پلاس. به طوری که شماره تلفن تائید شده افراد در حساب های گوگل، با تصویر پروفایل گوگل پلاس آن ها جفت می شود.


در این صورت هر وقت شما با فردی که تلفن اندرویدی دارد تماس بگیرید، تصویر پروفایل گوگل پلاس شما بر روی صفحه تماس های دریافتی او نقش می بندد، و صد البته این که هر گاه آن شخص با شما تماس بگیرد، شما هم تصویر پروفایل گوگل پلاس او را خواهید دید. این قابلیت، به ویژه، زمانی سودمند خواهد بود که شما شماره آن شخص را به لیست مخاطبین خود اضافه نکرده باشید، ولی چهره آن شخص را از روی تصویرش تشخیص دهید.

این مشخصه جدید در اندروید به شما این امکان را می دهد که به جای این که دیگران برای شماره شما یک تصویر انتخاب کنند، خودتان تصویر مرتبط با شماره تان را در دستگاه های آن ها تعیین کنید. البته هنوز مشخص نیست که دقیقاً کدام یک از نسخه های اندروید از این ویژگی بهره خواهند برد. با این حال گوگل باز هم نشان داد که قصد دارد از حجم بسیار گسترده داده های کاربرانش بهترین استفاده را کرده، و با عرضه قابلیت هایی متکی به این داده های منحصر به فرد، و یکپارچه کردن خدمات متنوعش، سایر رقبا به چالش بکشاند.

تعداد صفحات : 12

درباره ما
eap_76@yahoo.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    برند برتر از دید شما:
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 90
  • بازدید سال : 220
  • بازدید کلی : 6,486