loading...
تازه های تکنولوژی
بارکد ای تک


آخرین ارسال های انجمن
abolfazlhot بازدید : 29 شنبه 1392/10/14 نظرات (0)

 

شاید بیان این مسئله که بزرگ شدن در دهه نود تجربه ای عالی و فراموش نشدنی برای کودکان بوده دور از حقیقت نباشد. دوره ای را به خاطر بیاورید که کودکان تنها برای نفس وجودی خود بازی از آن لذت می بردند، نه اینکه توسط بازی‌ها گروگان گرفته شده و تحت سلطه بازی درآیند. دوره ای که وقتی فیلم "تنها در خانه" اکران شده بود، تاک بوی که در این فیلم مورد استفاده قرار گرفته بود به دلیل استقبال بالای عموم حتی در سوپر مارکت ها هم به فروش می رسید. لحظات خوش گوش دادن به موسیقی وقتی دیسکمن تان داخل کوله پشتی همیشه و همه جا همراهتان بود. ممکن است این وسایل به اندازه آی‌پد، آیفون، لپ‌تاپ و یا ایکس‌باکس 360 جذاب نبوده باشند، اما کودکی ما را به بهترین دوران زندگی‌مان تبدیل کردند. با ما همراه باشید تا خاطرات قدیمی تان را زنده کنیم و سرگرمی های دوران کودکی را که همه ما نسبت به آن ها حسی عمیق و نوستالژیک داریم از نو مرور کنیم.

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

مدیر سایت : عرفان امیری پور بازدید : 21 پنجشنبه 1392/08/23 نظرات (0)

به شما امکان می دهد در یک لحظه در دو مکان مختلف حضور داشته باشید

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع (ای تک) مجاز است

به نظر می رسد داستان دنباله دار انفجار آیفون ها و برق گرفتگی صاحبان شان کم کم در حال تکرار برای آیپد ایر تازه وارد است. این بار یک آیپد ایر در یکی از فروشگاه های خرده فروشی استرالیا دچار انفجار و احتراق شده که همراه با دود زیادی بوده است. به گونه ای که واحد ایمنی مجبور به استفاده از کپسول اطفاء حریق شده است.


به گزارش نشریه دیلی میل، به نقل از یک روزنامه استرالیایی، یک آیپد ایر در فروشگاه خرده فروشی اپراتور ودافون در شهر کانبرا از سمت نمایشگر دچار انفجار شده، شعله های آتش از آن زبانه کشیده و دود فراوانی هم در فضا پخش شده است.

سخنگوی ودافون تایید کرده که «انفجار شعله های آتش» از قسمت پورت شارژ این آیپد ایر آغاز شده است. این در حالی بوده که دستگاه بدون استفاده روی میز قرار داشته است. این گزارش حاکی از آن است که جرقه ها و دود پس از آن به زیر نمایشگر دستگاه خزیده و آن را شعله ور ساخته اند. به گونه ای که فروشگاه سریعا تخلیه شده است. به نظر می رسد که آیپد ایر به سوختن خود ادامه داده، تا زمانی که واحد ایمنی فروشگاه سر رسیده و آن را خاموش کرده اند.

اپل هنوز درباره این اتفاق، به طور عمومی اظهار نظری نکرده است. اما دیلی میل می گوید نماینده اپل به این فروشگاه رفته و باقی مانده آیپد ایر را برای آزمایش بیشتر جمع آوری کرده است. البته خوشبختانه در این حادثه، مشتریان و کارکنان فروشگاه با مشکلی سلامتی جدی مواجه نشدند.


یکی از قدیمی ترین قطعات پازل اندروید، ران تایم دالویک (Dalvik) است که تا حد زیادی باعث خجالت زدگی ربات سبز در مقابل iOS شده زیرا به اندازه کافی سریع نیست. شاید بپرسید اصلا ران تایم (runtime) چیست؟ به زبان خیلی ساده، ران تایم یک قطعه نرم افزاری است که به عنوان بخشی از سیستم عامل وظیفه اجرا (Run) کردن اکثر اپلیکیشن ها را بر عهده دارد.


در سال های اخیر تلاش های زیادی صورت گرفته تا دالویک سریع تر شود تا دیگر کسی آن را مسئول کند اجرا شدن اپلیکیشن ها نداند. اما گاهی بهترین راه حل، ساختن یک جایگزین کاراتر است. کاری که گوگل در ۲ سال گذشته مشغول آن بوده و کم کم دارد به نتیجه می رساندش.

ران تایم بعدی اندروید که ART (مخفف Android RunTime) نام دارد، حالا به عنوان یک "گزینه تجربی" در اندروید ۴.۴ کیتکت قرار گرفته و هدف از ساخت آن بازطراحی روش تفسیر کدهای هر اپلیکیشن اندرویدی حین اجرا است.

وقتی می نویسیم یک گزینه تجربی، منظورمان این است که به عنوان یک قابلیت نهایی در اختیار کاربران محصولات تجاری نیست بلکه فعلا توسعه دهندگان می توانند با فعال کردنش در کنار دالویک، آن را تجربه و بازخوردها را به گوگل گزارش کنند.

آرت به روشی کاملا متفاوت از دالویک اپلیکیشن ها را اجرا می کند. به طور کلی توسعه دهندگان فقط بخشی از کدهای هر اپلیکیشن را تولید می کنند و سپس کد تولیدی باید در هر بار اجرا روی دستگاه، از یک ران تایم عبور کرده و پس از تفسیر، اجرا شود. این روش بهینه نیست و در هر بار اجرا کل منابع سخت افزاری را درگیر می کند، ولی در عوض امکان تولید آسان اپلیکیشن برای دستگاه ها و معماری های مختلف را می دهد.

اما آرت این رویه را تغییر خواهد داد و همان مرتبه اولی که شما یک اپلیکیشن را روی دستگاه اندرویدی تان نصب می کنید، کد فشرده (یا bytecode) آن را به زبان ماشین تبدیل می کند تا در واقع آن اپ بدل به یک اپلیکیشن بومی (native) شود. (فقط برای توضیح بهتر: تصور کنید که مرورگر کامپیوتر چطور با کش کردن صفحات، لود و گشودن مجدد آنها را سریع تر می کند.)

با این رویه جدید که کامپایل جلوتر از زمان (Ahead-Of-Time یا AOT) نام دارد، نیاز به فعال سازی هر باره یک ماشین مجازی یا یک کد مفسر از بین خواهد رفت و اجرای اپلیکیشن ها بسیار سریع تر خواهد شد. چقدر سریع تر؟ طبق بررسی های اولیه زمان باز شدن اپ ها به نصف کاهش یافته، پاسخگویی دستگاه سریع تر شده، و عمر باتری هم بالاتر رفته.

در ازای به دست آوردن این مزایا، آیا چیزی هم از دست رفته؟ بله، در این میان به دو مورد اشاره شده ولی حدس می زنیم اکثر افراد با آنها مشکلی نداشته باشند؛ ایراد اول افزایش نسبی زمان اولیه برای اینستال هر اپلیکیشن بر روی دستگاه است و مورد دوم هم افزایش فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی. معامله خوبی به نظر می رسد.

گوگل گفته که توسعه دهندگان باید در حال حاضر دالویک و آرت را در کنار هم استفاده کرده و اولی را به عنوان ران تایم پیش فرض به کار بگیرد. ران تایم آرت در اندروید ۴.۴ با رفتن به Settings و بخش developer options قابل فعال سازی است.

هنوز مشخص نیست که آرت چه زمانی تبدیل به ران تایم اصلی اندروید خواهد شد. گوگل می گوید در اولین فرصت این اتفاق رخ خواهد داد، در نسخه بعدی اندروید؟ شاید. فعلا توسعه دهندگان اپلیکیشن و تولیدکنندگان چی های پردازشی فرصت بهینه سازی آرت را خواهند داشت.

مدیر سایت : عرفان امیری پور بازدید : 23 پنجشنبه 1392/08/16 نظرات (0)

همانطور که تا کنون متوجه شده اید، اپلیکیشن تلفن مربوط به اندروید 4.4، ظاهری جدید پیدا کرده و مشخصه های مختلفی به آن اضافه شده. خبرها حاکی از این است که بخش تماس های اندروید هم تا اوایل سال 2014 به دیتابیس عظیمی از تصاویر مخاطبین مجهز می گردد. این دیتابیس چیزی نیست جز همان تصاویر پروفایل اشخاص در گوگل پلاس. به طوری که شماره تلفن تائید شده افراد در حساب های گوگل، با تصویر پروفایل گوگل پلاس آن ها جفت می شود.


در این صورت هر وقت شما با فردی که تلفن اندرویدی دارد تماس بگیرید، تصویر پروفایل گوگل پلاس شما بر روی صفحه تماس های دریافتی او نقش می بندد، و صد البته این که هر گاه آن شخص با شما تماس بگیرد، شما هم تصویر پروفایل گوگل پلاس او را خواهید دید. این قابلیت، به ویژه، زمانی سودمند خواهد بود که شما شماره آن شخص را به لیست مخاطبین خود اضافه نکرده باشید، ولی چهره آن شخص را از روی تصویرش تشخیص دهید.

این مشخصه جدید در اندروید به شما این امکان را می دهد که به جای این که دیگران برای شماره شما یک تصویر انتخاب کنند، خودتان تصویر مرتبط با شماره تان را در دستگاه های آن ها تعیین کنید. البته هنوز مشخص نیست که دقیقاً کدام یک از نسخه های اندروید از این ویژگی بهره خواهند برد. با این حال گوگل باز هم نشان داد که قصد دارد از حجم بسیار گسترده داده های کاربرانش بهترین استفاده را کرده، و با عرضه قابلیت هایی متکی به این داده های منحصر به فرد، و یکپارچه کردن خدمات متنوعش، سایر رقبا به چالش بکشاند.

مدیر سایت : عرفان امیری پور بازدید : 20 پنجشنبه 1392/08/16 نظرات (0)

حتما به خاطرتان هست که سال گذشته روال لو رفتن خبرهای پرچمدار اچ تی سی با کد M7 شروع شد و حالا برای جانشین HTC One از کد M8 استفاده شده.

عکس هایی که در بالا می بینید مربوط به قاب پشتی بدنه این محصول است و علاوه بر دو حفره دوربین و فلاش LED شاهد یک حفره دیگر در بالای آن هستیم که گفته شده جایگاه اسکنر اثرانگشت خواهد بود.

کلیت قاب مشابه اچ تی سی وان است و احتمالا غیر از حفره ذکر شده تغییر دیگری در آن نخواهیم دید. اما اینکه آیا بخش پشتی بدنه مثل اچ تی سی وان ثابت است یا مثل وان مکس قابل جداسازی، هنوز مشخص نیست.

احتمال می رود M8 با نمایشگر ۵.۲ اینچی، چیپ اسنپدرگون ۸۰۰، ۳ گیگابایت رم، اندروید ۴.۴ و رابط کاربری سنس ۶ عرضه شود و طبق شنیده ها باید منتظر نمایشگری با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (WQHD یا 2K HD) برای آن باشیم.
مدیر سایت : عرفان امیری پور بازدید : 20 چهارشنبه 1392/08/15 نظرات (0)

در نمایشگاه CES 2013 بود که سامسونگ از طرح های مفهومی برای ساخت دستگاه هایی با نمایشگر YOUM قابل تا و/یا لوله کردن رونمایی کرد. از آن زمان ۱۰ ماه می گذرد و تنها تلفنی که به این نوع نمایشگر مجهز شده Galaxy Round است که تنها یک ساختار خمیده دارد ولی در عمل قابل تغییر شکل نیست.


حالا مدیر عامل سامسونگ الکترونیکس، آقای وون اوه هیون خبر داده که فرصت برای استفاده از این نمایشگر در دستگاه های آینده باز است و سامسونگ در سال ۲۰۱۵ محصولاتی با نمایشگرهای کاملا قابل انعطاف عرضه خواهد کرد.

این یعنی در عمل قادر به خم کردن تلفن یا تبلت خود خواهید بود، نه اینکه فقط ظاهری خمیده داشته باشند. البته کاربردهای جدیدی نظیر استفاده از این نمایشگرها در ساعت و عینک هوشمند نیز وجود دارد.

حالا دیگر می دانیم که سامسونگ در سال ۲۰۱۵ محصولاتی واقعا قابل تغییر شکل عرضه می کند. البته نباید انتظار داشت چنین ریسک هایی به صورت گستره انجام شود و احتمالا عرضه این نوع محصولات در قالب برند یا خانواده ای جدید صورت می گیرد، نه به عنوان پرچمدار اصلی شرکت.

مدیر سایت : عرفان امیری پور بازدید : 18 چهارشنبه 1392/08/15 نظرات (0)

سامسونگ می گوید تا پایان سال ۲۰۱۳ بین ۴۰ تا ۴۲ میلیون تبلت به بازار عرضه خواهد کرد ولی از آنجا که در بازار تلفن های هوشمند، شاهد افول اقبال عمومی به پرچمدارهای گران قیمت هستیم، احتمالا سال آینده سامسونگ روی دو حوزه دیگر تمرکز خواهد کرد.

اشتباه نکنید، گلکسی S5 همچنان قرار است محصول حیثیتی سامسونگ باشد تا پیشرو بودن این شرکت را به رخ رقبا بکشد ولی همزمان سامسونگ به دنبال افزایش سودآوری خود از طریق فروش تلفن های رده پایین و میان رده هم خواهد رفت.
غول کره ای انتظار رشد ۲۰ درصدی در فروش تلفن هوشمند برای سال آینده را دارد و آماده عرضه ۳۶۰ میلیون تلفن همراه شده ولی از این بین، فقط انتظار فروش ۱۲۶ میلیون محصول رده بالا از دو برند گلکسی S5 و گکلسی نوت را دارد. چیزی که هر چند آرزوی بقیه شرکت ها است ولی تنها یک سوم فروش کل سامسونگ را رقم می زند.
مورد دیگر تبلت ها هستند. سامسونگ که به تازگی رتبه اول رضایت مشتری در امریکا را هم از جی.دی. پاور دریافت کرده علاوه بر تمرکز بیشتر روی تبلت های ۷ تا ۸ اینچی میان رده، به فروش تبلت های ۱۰ اینچی رده بالا و همچنین افزودن تبلتی ۱۲ تا ۱۳ اینچی چشم دوخته.
سامسونگ می خواهد سال آینده جدی تر از هر زمان دیگری به بازار تبلت هجوم بیاورد، زیرا تبلت ها روز به روز جای بیشتری در سبد خرید مردم باز کرده و فروش بهتر آنها می تواند کاهش درآمد سامسونگ (مثل همه شرکت های دیگر) در بخش پی سی را هم جبران کنند.
اما آقای وون اوه-هیون که صبح از او خبری در مورد تلفن های قابل انعطاف داشتیم،  با اذعان به این نکته که کار سامسونگ در بخش نرم افزار به خوبی تسلطش روی سخت افزار نیست، خبر داده که سال ۲۰۱۴ تغییری در این زمینه خواهیم دید و این شرکت تعهدی جدی به غنی سازی تجربه نرم افزاری کاربرانش دارد.
او گفته نیمی از نیروی تحقیق و توسعه سامسونگ بر روی نرم افزاز متمرکز شده و تلاش ها برای چیره دستی بر این حوزه مهم با هزینه ۳ میلیارد دلاری در سال جاری تقویت شده. این سرمایه گذاری در کنار تلاش های سامسونگ در دره سیلیکون برای یافتن فرهنگ کار استارت آپی قرار می گیرد تا به نیازهای خاص هر منطقه پاسخ داده شود.
با این اوصاف باید سال آینده را سالی متفاوت برای سامسونگ دانست.
مدیر سایت : عرفان امیری پور بازدید : 22 سه شنبه 1392/08/14 نظرات (1)

سامسونگ از زمان معرفی اولین پرچمدار سری S خود روندی تقریباً خاص را پیش گرفته است و آن معرفی امکانات نرم افزاری چشمگیر هنگام معرفی هریک از محصولات این سری است که معمولاً خاص دستگاه های سامسونگ می باشد.

این روند در مراسم دیشب هم پابرجا بود و سامسونگ همراه با اس۴ امکاناتی جدید نرم افزاری ای را معرفی کرد که خاص این دستگاه می باشند و البته بعداً قول داد برخی از آنها را برای اس۳ هم عرضه کند.

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

مدیر سایت : عرفان امیری پور بازدید : 17 سه شنبه 1392/08/14 نظرات (0)
احتمالا عده زیادی منتظر این مقایسه بودند. دوربین نکسوس ۵ در مقابل آیفون ۵ اس اپل. دوربین ۸ مگاپیکسلی نکسوس ۵ با لرزشگیر اپتیکال (OIS) در مقابل دوربین ۸ مگاپیکسلی ایفون ۵ اس با لرزشگیر دیجیتال.
بدون اینکه زیاد به مشخصات سخت افزاری ماژول دوربین و لنز این دو بپردازیم شما را به مشاهده عکس های گرفته شده با آنها در شرایط تقریبا مشابه جلب می کنیم.

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

تعداد صفحات : 2

درباره ما
eap_76@yahoo.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    برند برتر از دید شما:
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 179
  • بازدید کلی : 6,445